Заміна стандартної підвісної системи на нову ACH Head-Loc Retention System X-Nape.

 


Вишукування з даного питання навели мене на компанію SKYDEX, яка займається виробництвом енерго- і вібропоглинаючих матеріалів для військового і приватного застосування. У тому числі вона пропонує підтулейні пристрої, аналогічні тим, що застосовуються на шоломах MICH, але зі своїх просунутих матеріалів, здатних краще гасити ударні навантаження, тим самим знижуючи рівень запререшкодної травми, а також ремені для підборіддя для тих же шоломів. Мене зацікавив їхній комплект Ballistic Helmet Pad Upgrade Kit. Його особливістю є те, що він спеціально створений для модернізації старіших моделей шоломів, таких як PASGT і подібні до них та, відповідно, включає в себе все необхідне для повної заміни підвісної системи.

Наступним, на кого я звернув свій погляд була фірма Ops-Core. Думаю, для тих хто цікавиться сучасною військовою тематикою, представлення вона не потребує. З усього спектру виробленої ними продукції мене цікавив ремінь ACH Head-Loc Retention System X-Nape. Я вибрав саме модель X-Nape, а не H-Nape, тому що остання призначена для установки на шоломи, які використовуються з важкими ПНБ і мають велику кількість навісного обладнання — це явно не мій випадок, і з цієї ж причини система H-Nape має п'яту точку регулювання на шиї.

Та й одна ремінна система вирішувала тільки половину завдання. Потрібно було шукати вихід.

Для початку, розглянемо що будемо монтувати на шолом.
Система буде складатися з двох сегментів: подушки з системи MICH і підвісна система X-Nape Ops-Core.


 

Система MICH "класична" схема представляє із себе одну круглу подушку, дві квадратних і чотири прямокутних, тут же, як бачимо, схема інша.
 

 

Комплект який в огляді по NSN: 8470-01-564-1311 — це комплектація "SOF" CONFIGURATION, тобто не загальновійськова, а для Сил Спеціальних Операцій. Різниця в тому, що центральна кругла подушка замінена на дві прямокутні, що б їх можна було розташувати на деякій відстані один від одного і шолом можна було більш комфортно носити з активними навушниками, які мають більш габаритну дужку. Зрозуміло, що зі стандартними гарнітурами типу Bowman таких проблем немає.

 

 

У комплект поставки від Ops-Core входять: ремінна система, подовжувач, флісовий чохол і комплект гвинтів і гайок. З паперів є стандартна інструкція (для обох варіантів X і H) і окрема інсртукція з демонтажу шийної перемички для H-Nape.
Подовжувач пристібається для носіння шолома з протигазом без зміни регулювання ременя підборіддя. В такому випадку підборіддя ремінь не вдягається на саме підборіддя, а проходить нижче, ближче до шиї. Зверху на нього вдягається флісовий чохол, щоб стропа не натирала шию, що можливо при носінні деяких моделей протигазів.

 

Інструкція зі встановлення.

Незважаючи на те, що даний продукт Ops-Core можна встановити на досить широкий спектр шоломів, все-таки основна цільова аудиторія — це шоломи MICH/ACH/LWH, в зв'язку з цим і елементи кріплення заточені саме під них. Як відомо, на цих моделях для кріплення підборідних ременів пророблені отвори, в які зовні вставляються ґвинти. Комплектні ґвинти (на них навіть нанесено фіксатор різьбових з'єднань) копіюють штатні, а ось гайки спеціальні. Вони мають форму, яка сідає в посадочні місця на кінцях ременя (вони пластикові, якщо хтось не звернув увагу) і жорстко фіксують всю ремінну систему в певному положенні.

Після ознайомлення приступимо до демонтажу старої підвісної системи.

Перше питання, яке виникає при монтажі подушок: на що ці самі подушки кріпити? Потрібен комплект велкро-панелей які наклеюються на внутрішню поверхню шолома, а в комплекті їх і не було, адже всі елементи передбачається ставити на MICH, на якому вони йдуть штатно. Повинно бути 18 кружечків діаметром 1 7/8 " — це майже 47 мм.

 

Взагалі-то все просто — 10 кружечків по колу і 8 всередині в дві лінії, але є один нюанс: "липучки" повинні бути розташовані поруч з люверсами. Їх всього 6: по одному на лобовій і тильній сторони і по два з боків. Це необхідно для того, щоб їх можна було закрити подушками і забезпечити тим самим захист голови від металевих деталей шолома. До речі, Ops-Core в інструкції звертає на це увагу.

Наступний тонкий момент — це кріплення підборіддя пасової системи до шолома. Як ми пам'ятаємо, для цього у MICH зовні вставляється ґвинт, а зсередини розташовується гайка.
Реально, для установки ременя потрібно чотири гвинти з різьбленням M4 стандартного кроку з потайною головкою (це дуже важливо). Оптимальна довжина гвинта — 15мм, але підійде і 12мм, якщо з кріпленням напряг. Думаю по фотографії вище задумка зрозуміла: штатна гайка Ops-Core грає роль шайби, яка правильно розташовує ремінну систему і центрує ґвинт. При складанні я наніс на гвинти трохи синього фіксатора різьби, але це суто за бажанням.

Ілюстрація до того, чому ґвинти повинні мати потаємну головку.
Отвір в гайці має зкруглення, в яке ховається голова гвинта. В результаті нічого не стирчить, не випирає і не загрожує пробити вам скроню в разі сильного удару по шолому. Після затяжки ремінна система сидить на шоломі як влита.

Загальний вигляд шолома з встановленою ремінною системою для підборіддя.

Ну і фінальний етап — розміщення подушок. Тут головне закрити квадратними подушками передній і задній люверси, а чотири прямокутні розташувати максимально близько до точок кріплення ременя підборіддя — все для того, щоб не травмувати самого себе шоломом. Змінюючи відстань між двома центральними подушками можна трохи регулювати глибину посадки шолома на голову. В цілому, розміщення подушок процес індивідуальний — кожному під свою голову.

Власне кажучи, як результат цих робіт виглядає на голові.
Говорити про те, що носіння шолома за рівнем комфорту вийшло на зовсім інший рівень думаю сенсу немає — це і так ясно. Ступінь фіксації на голові теж незрівнянна — як головою не мотай, а шолом сидить чітко на одному місці. За бажання можна насунути його нижче на брови і при цьому бути впевненим, що він не з'їде на очі.