Заміна стандартної підвісної системи на нову ACH Head-Loc Retention System X-Nape.

 


Вишукування з даного питання навели мене на компанію SKYDEX, яка займається виробництвом енерго- і вибропоглощающих матеріалів для військового і приватного застосування. У тому числі вона пропонує подтулейние пристрої, аналогічні вживаним на шоломах MICH, але зі своїх просунутих матеріалів, здатних краще гасити ударні навантаження, тим самим знижуючи рівень запреградной травми, а так само підборіддя ремені для тих же шоломів. Мене зацікавив їх комплект Ballistic Helmet Pad Upgrade Kit. Його особливістю є те, що він спеціально створений для модернізації старіших моделей шоломів, таких як PASGT і їм подібні і, відповідно, включає в себе все необхідне для повної заміни підвісної системи.

Наступним, на кого я звернув свій погляд була фірма Ops-Core. Думаю, для тих хто цікавиться сучасною військовою тематикою в поданні вона не потребує. З усього спектра виробленої ними продукції мене цікавив ремінь ACH Head-Loc Retention System X-Nape. Я вибрав саме модель X-Nape, а не H-Nape, тому що остання призначена для установки на шолома, які використовуються з важкими ПНВ і мають велику кількість навісного обладнання - це явно не мій випадок, і з цієї ж причини система H-Nape має п'яту точку регулювання на шиї.

Та й одна ремінна система вирішувала тільки половину завдання. Потрібно було шукати вихід.

Для початку розглянемо що будемо монтувати на шолом.
Система буде складатися з двох сегментів: Подушки з системи MICH і підвісна система X-Nape Ops-Core.


 

Система MICH "класична" схема представляє із себе одну круглу подушку, дві квадратних і чотири прямокутних, тут же, як бачимо, схема інша.
 

 

Комплект який в огляді по NSN: 8470-01-564-1311 - це комплектація "SOF" CONFIGURATION, тобто не загальновійськова, а для Сил Спеціальних Операцій. Різниця в тому, що центральна кругла подушка замінена на дві прямокутні, що б їх можна було розташувати на деякій відстані один від одного і шолом можна було більш комфортно носити з активними навушниками, які мають більш габаритну дужку. Зрозуміло, що зі стандартними гарнітурами типу Bowman таких затримок немає.

 

 

У комплект поставки від Ops-Core входять: ремінна система, подовжувач, флісовий чохол і комплект гвинтів і гайок. З паперів є стандартна інструкція (для обох варіантів X і H) і окреме керівництво по демонтажу шийної перемички для H-Nape.
Подовжувач пристібається для носіння шолома з протигазом без зміни регулювання ременя підборіддя. В такому випадку підборіддя ремінь не одягається на сам підборіддя, а проходить нижче, ближче до шиї. Зверху на нього одягається флісовий чохол, що б стропа не натирало шию, що можливо при носінні деяких моделей протигазів.

 

Інструкція із встановлення.

Не дивлячись на те, що даний продукт Ops-Core можна встановити на досить широкий спектр шоломів, все таки основна цільова аудиторія - це шоломи MICH / ACH / LWH, в зв'язку з цим і елементи кріплення заточені саме під них. Як відомо, на цих моделях для кріплення підборідних ременів пророблені отвори, в які зовні вставляються гвинти. Комплектні гвинти (на них навіть нанесено фіксатор різьбових з'єднань) копіюють штатні, а ось гайки спеціальні. Вони мають форму яка сідає в посадочні місця на кінцях ременя (вони пластикові, якщо щось не звернув увагу) і жорстко фіксують всю ремінну систему в певному положенні.

Після ознайомлення приступимо до демонтажу старої підвісної системи.

Перше питання, яке виникає при монтажі подушок: на що ці самі подушки кріпити? Потрібен комплект велкро панелей які наклеюються на внутрішню поверхню шолома, а в комплекті їх і не було, адже всі елементи передбачається ставити на MICH, на якому вони йдуть штатно. Повинно бути 18 кіл діаметром 1 7/8 "- це вважай 47мм.

 

В взагаліто все просто - 10 кіл по колу і 8 всередині в дві лінії, але є один нюанс: "липучки" повинні бути розташовані поруч з люверсами. Їх всього 6: по одному на лобової і тильної сторони і по два з боків. Це необхідно для того, що б їх можна було закрити подушками і забезпечити тим самим захист голови від металевих деталей шолома. До речі, Ops-Core в інструкції звертає на це увагу.

Наступний тонкий момент - це кріплення підборіддя пасової системи до шолома. Як ми пам'ятаємо для цього у MICH зовні вставляється гвинт, а зсередини розташовується гайка.
Реально, для установки ременя потрібно чотири гвинти з різьбленням M4 стандартного кроку з потайною головкою (це дуже важливо). Оптимальна довжина гвинта - 15мм, але підійде і 12мм, якщо з кріпленням напряг. Думаю по фотографії вище задумка зрозуміла: штатна гайка Ops-Core грає роль шайби, яка правильно розташовує ремінну систему і центрує гвинт. При складанні я наніс на гвинти трохи синього фіксатора різьби, але це суто за бажанням.

Ілюстрація до того, чому гвинти повинні мати потаємну головку.
Отвір в гайці має зкруглення, в яке ховається голова гвинта. В результаті нічого не стирчить, не випирає і не загрожує пробити вам скроню в разі сильного удару по шолому. Після затяжки ремінна система сидить на шоломі як влита.

Загальний вигляд шолома з встановленої підборіддя пасової системою.

Ну і фінальний етап - розміщення подушок. Тут головне закрити квадратними подушками передній і задній люверси, а чотири прямокутні розташувати максимально близько до точок кріплення ременя підборіддя - все для того, що б не травмувати самого себе шоломом. Змінюючи відстань між двома центральними подушками можна трохи регулювати глибину посадки шолома на голову. В цілому, розміщення подушок процес індивідуальний - кожному під свою голову.

Власне кажучи, як результат цих праць виглядає на голові.
Говорити про те, що носіння шолома за рівнем комфорту вийшло на зовсім інший рівень думаю сенсу немає - це і так ясно. Ступінь фіксації на голові теж незрівнянна - як головою не мотай, а шолом сидить чітко на одному місці. При бажанні можна насунути його нижче на брови і при цьому бути впевненим, що він не з'їде на очі.