Попередня Глава 2: Впевненість в собі
«Трьох футовий світ»
Страх.
Моє тіло заціпеніло, під долонями була гладка поверхня скелі.
Як би я себе ні змушував, але так і не міг зрушити з місця. Руки судорожно тряслися. По обличчю стікав піт, м'язи рук заклякли, і триматися було все важче. Я глянув направо, і там, далеко, було видно обриси бульвару Стріп, що в Лас-Вегасі. Закривши очі, я хитнув головою в надії, що коли я їх відкрию, то буду в куди більш кращому місці, ніж зараз.
Коли я, нарешті, відкрив очі, то все так же був в ста п'ятдесяти футів (близько 46 метрів - прим. пер.) Від землі і намагався з усіх сил не зірватися вниз. Мене страхували мотузкою, але я абсолютно не мав ніякого поняття про те, чи витримає вона мене. Щоб це перевірити, треба було зірватися, а для мене це було найстрашніше.
Я служив в SEAL вже чотири роки, але так і не зумів побороти страх висоти. Ця скеля виглядала як поверхня бурого скла, на якій було абсолютно ніде зачепитися. Мій розум і тіло вели свою внутрішню боротьбу. Головою я розумів, що треба рухатися вперед, але тіло відмовлялося підкорятися. Все що я міг - проклинати себе за зайву витрату сил, часу і бездіяльність.
У цей початковий період в моїй кар'єрі це було одне з тренувань перед відрядженням на Тихий океан. Мій взвод тренувався перед черговою ротацією, яка могла привести нас до Іраку, і для мене це був реальний шанс вперше взяти участь в бойових діях. Ми вже завершували тренувальний цикл і одним з останніх навчальних виїздів виявилось це тренування в каньйоні Ред Рок неподалік від Лас-Вегаса. До цього я вже вибирався на скелі і навчався базовим навичкам скелелазіння, але в цей раз ми збиралися навчатися не тільки організації підйому на вершину, але і забезпечення безпеки групи.
Я ніколи не був любителем висоти, але, коли ми вирушали на це тренування, ніяк не думав про те, що мене чекають падіння або просто страх. Мої думки більше займало вільний час, який ми збиралися провести в Лас-Вегасі, перш ніж вирушимо в Ірак.
У Лас-Вегас ми прибули вночі і на бульварі Стріп насолодилися всім, що нам міг запропонувати це місто. Після декількох годин сну, які пройшли непомітно, ми попрямували до місця наших занять. Нас тренували цивільні інструктори, і вони дуже здивувалися, коли ми почали діставати з машин наше спорядження. У мене була найкраще екіпірування, а командування найняло найкращих інструкторів, яких тільки змогло знайти, але у мене майже не було навичок. Я був абсолютно не в темі в порівнянні з цими професіоналами.
П'ять інструкторів зустріли нас на парковці. Вони були одягнені в бувалі футболки, шорти і сандалі. Скелелази, як правило, не багаті хлопці, особливо найкращі, тому що їх захоплення - справа всього їхнього життя. Інших хобі у них немає. Таку ж історію я спостерігав з парашутистами. Вони витрачають всі свої гроші на спорядження і займаються улюбленою справою. Наші інструктори підійшли до нас, щоб допомогти з речами. Ми потиснули руки, і вони привітали нас з прибуттям в каньйон. Шкіра їх долонь була огрубілою ...
Перші пару днів тренувань були нескладними. Чи скельні маршрути досягали рівня просунутого скелелазіння. Нам треба було впевнитися, що всі пам'ятають техніку безпеки і основи скелелазіння, перед тим як ми почнемо освоювати щось нове.
Ми розділилися на команди по дві людини. У кожної був свій інструктор. Моїм напарником був Джефф - новачок в нашому взводі. І він так само не особливо любив висоту. Джефф старанно ховав від мене свої побоювання з приводу майбутнього, я і сам нервував, але не подавав виду. Не можна показувати хлопцям з команди свої слабкості - якщо ти зробив це хоч раз, то ти ніколи не відбудешся від насмішок з цього приводу.
Інструктор вів нас до одного з скельних маршрутів. Це був кремезний, невисокого зросту чоловік з жилавими руками і цапиною борідкою. Це була людина з самим міцним рукостисканням, що я зустрічав. З-під шапки North Face вибивалися його кошлаті каштанове волосся. Він був колишнім ув'язненим, який відсидів у в'язниці за напад на людину. Він побив хлопця, який спав з його дружиною, принаймні, так він розповідав нам під час однієї з перерв на відпочинок.
Я вирішив, що полізу першим, поки Джефф виконуватиме роль страхуючого. Я обережно дерся вгору і постійно коментував всі свої дії. Звичайно ж, в цьому було мало сенсу, і по більшій частині було схоже на тарабарщину, але це вселяло в мене спокій. Упевнений, Джеффа це дратувало.
«О, так, щасливий камалот (страхувальний пристрій, що використовується в альпінізмі, різновид т.зв. заставних елементів - прим. пер.), Четвірочка!» - примовляв я, тримаючи камалот в руці. - «Щаслива блакитна четвірочка».
Кожен камалот мав різні кольори, де колір позначав розмір. Я встановлював їх в скелю для того, щоб при нагоді мого зриву мотузка, встегнута в петлі закладного пристрою, підхопила мене. Нас вчили робити точки страховки кожні десять футів. Якщо я впаду, то найближча буде в десять футів нижче, в результаті я пролечу близько двадцяти футів, перш ніж мотузка зупинить моє падіння. Якщо ж камалоти вирве зі скелі, то я навіть думати не хочу про те, скільки падати до наступної точки страховки.
Щоб мені було зовсім комфортно, я вирішив робити їх кожні п'ять футів.
«Так ... кожні п'ять футів, так піде», - говорив я собі, поки встановлював черговий камалот в тріщині.
Без особливих проблем я подолав перший етап підйому і почав страхувати Джеффа, поки той піднімався. Наступний етап мій напарник поліз першим, а я все так же займався його страховкою. Після того, як досліджувані навички були відпрацьовані, інструктор підвів нас до стіни вище. Здавалося, що тінь від неї тягнеться на кілька миль. Я намагався не дивитися на верх скелі, яка закривала собою сонце.
Часу для суперечок не було. До того ж я порядком нервував. Ця скеля була вищою і пологої в порівнянні з попередніми. При виборі маршруту до вершини ми намагалися знайти більш зручний, де було більше точок опори для рук і ніг.
Спочатку я ліз досить легко, швидко знаходячи, за що зачепиться. По дорозі я встановлював точки страховки в тріщинах скелі. Я взяв хороший ритм і сам не помітив, що використовую заставні занадто часто, і ось-ось вони повинні закінчитися. Встановивши останній камалоти, я зрозумів, що офіційно встряв. Я зрозумів, що вище вже не піднімуся. Чесно сказати, я і не хотів.
Вперше з того моменту, як я почав лізти вгору, я відвів погляд від скелі і почав дивитися по сторонам. Я був страшенно високо. Було видно бульвар Стріп в Лас-Вегасі і пустеля, що йде пісками за горизонт. Подивившись вниз, я побачив маленьку фігурку Джеффа. Він був схожий на садового гнома.
Можливість стримувати страх зникала, як зникали мої сили триматися за скелю. Дивлячись в кристально-чисте небо, я мріяв опинитися де завгодно, тільки не тут. Через нерви я почав втрачати координацію. Фокусування «на мушці» зникла. Коли «морські котики» стріляють, то необхідно сфокусуватися на мушці пістолета перед тим як натиснути на спуск: куля потрапить в ціль лише в тому випадку, якщо мушка, що знаходиться у фокусі, і ціль будуть суміщені на одній лінії. Якщо ти втратив фокусування на мушці, то ти просто промахнешся.
Але все про що я міг думати, це скеля, висота під мною, і інструктор, який ліз до мене без страховки. Іноді я чув, як Джефф щось мені кричить.
Його тон був знущально повчальним: «Хочеш, щоб я піднявся і врятував тебе?».
Щосили я намагався знайти нову точку опори, але пальці занадто втомилися.
І тут я подумав: «Зараз руки зісковзнуть і я полечу».
Раптом зліва я почув, як щось шкребе по скелі. Я був так стурбований своїм становищем, що зовсім забув про нашого інструктора. Він ліз вгору як людина-павук. Спостерігати за ним було досить неспокійно, так як він ліз без будь-якої страховки.
Нарешті він дістався до мене. З його страхувальної системи звисала дюжина камалотів. Цей божевільний зібрав всі вже не потрібні камалоти і заліз сюди передати їх мені, щоб я міг продовжити лізти вгору. І у нього не було ніякої страховки - вільне лазіння без якихось затримок на місці. Це було вражаюче видовище.
В зубах інструктора стирчала сигарета. Однією рукою він тримався за скельний виступ, а інший брав сигарету і робив видих, випускаючи хмару сизого диму. Мені важко було усвідомити те, що я бачив.
Гей, хлопець, - сказав він мені в своїй звичайній ледачою манері. - «Просто залишайся в своєму трьох футовому світі».
«Просто сконцентруйте увагу на трьох футовому світі, в якому ти зараз знаходишся», - сказав він. - «Сконцентруйся на те, що можеш контролювати. Ти вирячився на всі боки і нічого з цього лайна тобі не може допомогти, чи не так? ».
Я негативно похитав головою.
«Ти напевно вважаєш, скільки тобі летіти вниз. Ти дивишся вниз, на Джеффа, але він не прийде і не допоможе. Ти так само дивишся на бульвар Стріп. По дорозі наверх вирішив в карти перекинутися? І на мене не дивися. Я точно тобі не допоможу. Сподівайся тільки на себе. Ти лізеш по цій скелі. Залишайся в своєму трьох футовому світі ».
Я ніколи не забуду цих слів: «Залишайся в своєму трьох футовому світі».
Була тільки одна можливість звалити з цієї скелі. Отримавши поповнення камалотів, я сконцентрувався на тому, як розклинити один з них в найближчій тріщині. Я встебнув мотузку в карабін і продовжив свій шлях. Моя увага більше не йшла далі наступної точки опори руки або ноги. Всі краси видів пустелі і Лас-Вегаса для мене більш не існували. Але тепер я помічав кожну тріщинку в скелі. Концентрація була настільки велика, що мене дуже здивував той момент, коли моя рука торкнулася вершини скелі, що означало завершення сходження.
Я закінчив той тренувальний тиждень з новим знанням. Трьох футовий світ став моєю мантрою. Це допомогло звільнитися від усього зайвого, того, що я не міг контролювати. Такий підхід універсальний для будь-якої ситуації. Трьох футовий світ допомагав мені в альпінізмі, стрибках з парашутом, нічними зануреннями під воду, де ти можеш орієнтуватися тільки по компасу на твоєму зап'ясті.
Інша річ, що є невід'ємною в повсякденній службі SEAL і пов'язана з боязню висоти, - стрибки з парашутом.
Я стрибав ще до служби на флоті, але кожен стрибок давався важко і пішли роки, щоб я полюбив цю справу.
Мені запам'ятався стрибок, що відбувся якраз після закінчення відбіркового курсу. Мій підрозділ перебував в стрибковій зоні в штаті Арізона. Я був «свіжим м'ясом», як називали новачків. Мені доводилося стрибати з усім тим спорядженням, що не хотіли тягнути на собі мої старші товариші: складні сходи, кувалди та інше додаткове спорядження.
Вантажний відсік С-130 висвітлювався червоним світлом. Опинившись всередині літака, я не міг розігнутися під вагою і стояти прямо. Було спекотно, ми злетіли і піднялися на двадцять тисяч футів над пустелею Арізони. У роті пересохло, а дихання було плутаним. Рюкзак, з яким я мав стрибнути, був куди більше, ніж я носив до цього. Я намагався встояти на ногах з усім тим, що було на мені навішане. Лямки впивалися в моє тіло, на мені було близько шістдесяти фунтів спорядження.
Як я не намагався відрегулювати положення рюкзака, легше мені не ставало. Від будь-якого руху тіло буквально стогнало, рюкзак, кисневий балон і парашут - все давило. Я розминав шию, смикав лямки важкого шолома, на якому до того ж був прилад нічного бачення. Тоді мені було дуже некомфортно. Замість того щоб фокусуватися на тому, що я повинен буду зробити, я думав, як все погано. Все, чого мені тоді хотілося - нарешті, стрибнути, бо це, так чи інакше, наблизило б той момент, коли можна буде зняти з себе все спорядження.
За великим рахунком, стрибки в такому обвісі буквально забирали весь той кайф, що є в стрибку з парашутом. Стрибки в цивільних дроп-зонах зі звичайними спортивними парашутами - це весело. Під час наших стрибків у службовий час на мені було мінімум шістдесят фунтів спорядження. Додайте ще сто фунтів парашута, кисневий балон, киснева маска і, крім цього, шістдесят фунтів в рюкзаку - спорядження для «свіжого м'яса» - і в підсумку все важило більше ніж за двісті фунтів плюс моя власна вага.
Як я і казав раніше, все мою увагу було звернуто на те незручність, що доставляло мені спорядження. Я повинен був сконцентрувати на ділі: як буде відбуватися процес відділення, що я повинен робити під час стрибка. Приземлення було заплановано вночі, в невідомому місці, де ми до цього ніколи не були. Я вивчав карту: точка приземлення перебувала на перехресті ґрунтових доріг біля основи гори. Але до приземлення, поки ми спускаємося, не можна переконатися, в правильному місці ми приземлилися чи ні. На даний момент мені необхідно було вистрибнути з літака, після двох секундної затримки розкрити парашут і слідувати за провідним групи. Якщо все піде добре, то всі ми приземлимося поруч. Про всяк випадок, якщо зв'язок з провідним парашутистом буде втрачено, і поруч ми не приземлимося, точка була вбита в наші GPS-навігатори, закріплені на зап'ясті.
Завдання ведучого - знайти безпечну точку для приземлення всієї групи. Коли посеред нічної темряви ти спускаєшся на землю в групі двадцяти інших «котиків» - це досить складне завдання. Парашути зроблені з міцною та еластичною тканини, якщо один зачепить інший, то є небезпека, що один або обидва складуться і бійці полетять вниз назустріч своїй смерті.
Я дивився на своїх товаришів, як вони отаборилися біля апарелі, вони здавалися тінями в світлі червоних ламп. Багато з них просто сиділи, час від часу оглядаючи своє спорядження. Через темряву я не міг розгледіти вирази їхніх облич, але як мені здавалося, крім мене ніхто не нервував.
Уже втретє я перевірив кисневе обладнання та зручно висить зброя. Думки крутилися навколо мого мудацького положення, як раптом я відчув наростаючий потік повітря і зауважив, що апарель стала повільно опускатися. Випусковий спочатку дав знак «апарель», а потім «встати».
Хлопці, немов старі, під вагою свого спорядження повільно почали просуватися до апарелі.
Вирував вітер. Ми підібралися ближче до краю і завмерли в очікуванні зеленого світла. На секунду я подивився на себе як би з боку і представив, що перебуваю в фільмі, який дивився дитиною. Це було як уві сні, поруч зі мною стояли мої брати. Щоб опинитися тут, мені довелося реально напружити свою дупу.
Невже у мене вийшло?
За бортом по рухомих вгору-вниз зіркам було видно, що екіпаж фіксує висоту. У нічному небі зірок було стільки, що їх було важко відрізнити одну від іншої. Під нами були хмари, і іноді в їх розривах була видна темна поверхня пустелі. Темно було настільки, що вогні будівель на землі важко було відрізнити від зірок, сяючих в небі. Я глянув на мій альтиметр, світив зеленим циферблатом.
«Одна хвилина», - подав знак випусковий, і тут я почав ганяти свої думки ще сильніше. Впораюся я? Питання в стилі «а що, якщо?» засіли в моїй голові, і я мусолив їх по колу.
«А що, якщо я облажався?»
«А що, якщо я неправильно уклав парашут, і він не розкриється так, як потрібно?»
«А що, якщо я не знайду ведучого і заблуджуся в нічному небі?».
І тут загорілось зелене світло.
"Зелене світло. Вперед! ».
Мої товариші пошкандибав вперед і один за іншим почали пропадати в темряві. Як і в запливі під водою на п'ятдесят метрів, я повинен був подолати свої «а що, якщо?» і зосередитися. Коли я вже рухався до краю, я мої тривожні думки так мене і не покинули. Я так і не зміг зібратися.
Я підійшов до краю і повільно почав відштовхуватися. Це було зовсім не схоже на витончене і граціозна відділення. Я був сильно напружений і спочатку знаходився в неправильній позі. Голова повинна дивитися вгору, руки підняті, ноги трохи зігнуті - контролюють кут нахилу тіла. Майже відразу я потрапив під реактивний струмінь від літака і мене закрутило. Штопор - остання річ, в яку ти хочеш потрапити після стрибка, особливо коли на тебе купа важкого спорядження.
Зоряне небо перетворилося в смужку світла і миготіло переді мною немов дзиґа. Я, як міг, боровся з обертанням. З грудей почало підніматися почуття паніки. У відчайдушних спробах я жадібно ковтав повітря. У мене були неприємності, але мені важко було відкинути емоції, які лише посилювали моє становище.
Замість того щоб подумати про позицію мого тіла, замість того щоб спробувати зловити його стабільне положення щодо землі, я думав про те, як врятуватися.
«Це зовсім не добре. Це не повинно трапиться, тільки не зараз », - крутилося в моїй голові.
Віддавшись страху повністю, я смикнув кільце основного парашута. Насправді, для нього було занадто рано, я продовжував летіти і обертатися, коли я зрозумів це, було вже надто пізно. Ось-ось купол повинен був наповнитися повітрям і стропи натягнути. Я проклинав себе за свою незібраність. Все йшло не так, як повинно було б. Я дуже сильно облажався. Перед стрибком я занадто сильно напряг тіло, через що мене і закрутило. Я не зупинив обертання тіла і випустив парашут. Я запанікував, дав волю емоціям і замість того щоб почати діяти, здійснював одну помилку за іншою. Хоча спочатку я знав, що і як потрібно робити.
Нарешті, мене смикнуло, обертання поступово стало сповільнюватися, але коли я спробував підняти голову, щоб перевірити стан купола, то не зміг цього зробити. Елементи підвісної системи, що тягнуться до купола, не давали цього зробити. Я відчував, як вони тиснуть на мою шию. Покрутивши головою в надії, що вони встануть на свої місця, я нічого не добився, а тиск на потилицю посилився.
Справи були кепські.
Все, що я чув, було моє дихання в кисневій масці і коливання тканини купола позаду мене. Я швидко подивився на альтиметр. Нарешті я згадав всі базові навички парашутної підготовки, яким навчався.
«Завжди слідкуй за альтиметром».
Вісімнадцять тисяч футів. Отже, у мене був запас по висоті і часу, щоб виправити проблему. Але насправді часу було не багато, якщо я хотів залишитися з іншими. Я припускав, що зараз мої товариші десь наді мною, і, якщо у них все в порядку, вони вже повинні рухатися до нашої мети.
Купол слабо поплескував позаду мене, і я почав повільно розвертатися. Спочатку я описав повільний коло, але потім почав набирати швидкість. Відразу згадалися відео, де хлопці зі сформованими парашутами падали на землю. Мій купол все ж мав деяку підйомну силу і тому я не нісся до землі подібно метеора. Але і контролювати парашут я не міг, обертання все прискорювався і прискорювався. Я почав боятися, що якщо воно стане занадто швидким, то я втрачу свідомість.
Я почав діяти.
Думки стали концентруватися на ситуації, що склалася і необхідні заходи, я йшов в свій трьох футовий світ. До цього моменту мене хвилювали мій комфорт і то, як хлопці по старше будуть жартувати над моїм провальним стрибком з літака. Нічого з цього зараз не було в моєму світі. Занепокоєння про зайву ніяк не допомогло б мені в даній ситуації.
Надзвичайний спокій заволодів мною, паніка і суєта пішли. Перше, що я вирішив зробити, все-таки знайти спосіб подивитися, що відбувається з парашутом.
Я вивернувся, витягнув шию і, нарешті, зміг розгледіти, в чому справа. Одна частина купола була повністю наповнена повітрям. Інша ж бовталася подібно зламаного крила птаха. І тут я зрозумів причину несправності. Коли я смикнув за кільце і вийшов стабілізуючий парашут, який, в свою чергу, забезпечує вихід основного купола, то через обертання стабілізуючий парашут і стропи управління заплуталися в частині основного.
З цим парашутом треба було прощатися. Єдиний шанс - позбутися від нього і задіяти запасний. Тим часом я набирав швидкість. Вона постійно росла, і голова вже почала крутитися. Сфокусувати погляд на горизонті вже не виходило.
До цього ми відпрацьовували перехід на запасний парашут знову і знову, поки не досягли рівня м'язової пам'яті. Я зробив глибокий вдих, подивився на розподільний кільце і смикнув його. Відчувши, як основний парашут від'єднується, я знову опинився у вільному падінні. Переконавшись, що звільнився від парашута, я смикнув кільце запасного. З клацанням він відкрився і потім пішов уже знайомий ривок.
Я відразу ж підняв голову вгору, щоб перевірити купол. Я страшенно сподівався, що з ним все добре, більше запасних варіантів не було. Купол був повністю наповнений повітрям і ледь відчутно коливався. Перед тим, як зв'язатися з провідним групи, я вирішив на мить насолодитися тишею. Дзвінка тиша, яку ти можеш відчути лише тільки під час нічного стрибка.
Ведучий парашутист почав перевірку, я глянув на свої GPS і альтиметр, щоб зрозуміти, куди прямую. Я рухався до точки приземлення.
«Каже парашутист дванадцять. Іду на запасному парашуті, моя висота вісімнадцять тисяч футів, відстань до цілі десять кілометрів. Я не спостерігаю вас поблизу »
«Прийнято, парашутист дванадцять», - відповів ведучий. «Ми на двадцяти тисячах. Відстань до цілі вісім кілометрів. Моє напрямок один, чотири, п'ять градусів ».
Я взявся за клеванти і пустив парашут по дузі, лягаючи на курс до точки приземлення. Я уповільнив свій спуск і незабаром зміг розгледіти своїх хлопців. На підході до точки я повернувся в стрій. Коли спуск закінчився, я опинився якраз в середині приземлення.
Зібравши парашут, я привів в порядок своє спорядження. Всі хлопці були напідпитку, під враженням від стрибка. Але я не переставав звинувачувати себе в скоєних мною помилках, характерних для самого останнього новачка. Я дозволив страху заволодіти мною. Я не був сконцентрований і це могло коштувати мені життя.
Коли прийшов час висуватися, я зайняв своє місце в строю, і ми вирушили на місце зустрічі з автобусами, які нас заберуть. Добравшись, я уклав свою екіпіровку і сів в задню частину салону, не випускаючи з голови деталі стрибка. Я був новачком в загоні і не мав права допускати таких дурних помилок. А я зробив їх досить багато. З самого початку мій стрибок був приречений на провал. Як тільки я ступив на борт С-130 я був зациклений на тому, як мені незручно, а не був зосереджений на ділі. Що, якби з таким же підходом я потрапив в перестрілку? Думаю, постріли зі зброї менш приємні, ніж трохи більше більшого розміру рюкзак, ніж той, який ти носив до цього. Я надав занадто багато значення всякому дріб'язкового лайну, яке нібито впливало на мене тієї ночі, обділивши увагою речі, які могли мене дійсно вбити, але які я міг контролювати.
Я зрозумів, що мені необхідно краще вивчити своє спорядження. З цього дня я почав максимально приділяти увагу підгонці спорядження під себе, щоб мені було зручно з ним рухатися і працювати, врешті-решт, щоб було зручно настільки, наскільки можна, коли на тебе навісили двісті фунтів екіпіровки. Моя одержимість в даному питанні була задіяна не тільки на стрибки. Я привів абсолютно все своє спорядження в порядок. Працював над цим, поки все не стало близько до ідеалу.
Але спорядження було лише однією з моїх проблем. Після того, як я облажався під час стрибка, я запанікував. Так, я зробив помилку, хоча вона і не була фатальною. Як тільки я зосередився на своєму трьох футовому світі, все повернулося на круги своя. Замість того щоб зайвими думками лише ускладнювати проблему, я сфокусувався на тих речах, які міг контролювати.
Автобуси привезли нас до аеродрому, де ми позбулися спорядження і пройшли в кімнату AAR (after action roo). Всі, хто брав участь в стрибку, сіли за столи і почався розбір наших дій. Наш провідний приділив увагу кожному моменту тренування. У свою чергу, кожен з учасників висловлював свою думку і зауваження. І ось черга дійшла до мене.
«Я напартачив з відділенням. Мій основний парашут прийшов в непридатність і мені довелося перейти на запасний ».
Після нашої наради один з старших групи відвів мене в сторону.
«Слухай, а з якої причини сталася історія з парашутом?»
«Я невірно справив відділення», - відповів я.
«Ага. А що послужило причиною поганого відділення? »
«Неправильна позиція мого тіла. Коли мене почало крутити по колу, я запанікував і розкрив парашут. І через моє обертання він розкрився в повному обсязі ».
Після цієї розмови ми ще кілька хвилин обговорили деталі цієї ситуації. Я розумів, що він хоче, щоб я зробив висновки з того, що сталося і точно зрозумів всі помилки.
«Працюй над своїм спорядженням. Працюй над тим, що ти робиш в літаку, як ти відокремлюєшся від літака, як будеш діяти в разі непередбачених обставин. І останнє, але не менш значуще, думай, як і що будеш робити, поки спускаєшся на куполі ».
Старший групи хотів пояснити мені, що я повинен програти весь сценарій в голові, весь стрибковий процес від початку і до кінця. Після цього я робив так перед кожним стрибком.
Люди думають, що нібито «морські котики» безстрашні. Подумайте гарненько. Ніхто не живе без страху. Висота була моєю ахіллесовою п'ятою. З самого початку мені треба було розібратися зі своїм страхом. А може, мені і необхідно було потрапити в таку ситуацію, щоб зробити з неї висновки, які я не забуду ніколи.
Замість того щоб концентруватися на тому, що мене лякає, я став фокусуватися на речах, які я міг контролювати: на своєму спорядженні, своїх діях під час тренувань, своїх думках і на прийнятті рішень.
Тепер, коли я чую гул гвинтів С-130, я приходжу в захват. Я радію і з умиротворенням спостерігаю за видами, поки я повільно опускаюся під куполом в точку приземлення.
Щоб все це полюбити, мені довелося витратити чимало часу і усвідомити всі свої страхи. Я розумів, щоб досягти успіху в стрибках, мені треба користуватися будь-якою можливістю тренувань, хоча я не любив цього на початку моєї служби.
Девіз «морських котиків» - «Єдиний легкий день був вчора», і за час моєї служби я усвідомив його цілком і повністю. Я постійно намагався рости над собою, ставати краще. Кожен новий день був більш складним, ніж день вчорашній.
Повільно, але вірно я подолав страх перед стрибками. Я до сих пір не є любителем великої висоти, але тепер стрибки з парашутом не є для мене великою проблемою.
По дорозі з аеродрому в наш готель, я зрозумів, що якщо знову потраплю в подібну ситуацію, то буду діяти куди впевненіше. Всі ці роки мені допомагала проста порада людини з цапиною борідкою.
«Гей, хлопець, просто залишайся в своєму трьох футовому світі»